اطلاعیه بسیار مهم در خصوص رجیستری و آینده تلفن همراه کشور [حتما بخوانید]

Registry-Questions-top

متاسفانه یا خوشختانه حدود یک سال و نیم است که صنف موبایل بسیار پر تنش بوده است و هر روز طرح های جدید مانند موش آزمایشگاهی بر روی صنف موبایل امتحان شده است. این اطلاعیه را حتما بخوانید تا اگر قصد خرید موبایل از هر برندی و هر جایی دارید بتوانید برنامه ریزی درستی داشته باشید.

✅ تمام موارد را لطفا با دقت بخوانید:

۱) از فروردین امسال گوشی ها فقط و فقط به صورت “رجیستر مسافری” وارد کشور شده اند و این قضیه همچنان ادامه داد. گارانتی های شرکتی و … به دلیل تخلفات ارزی و مسائل مختلفی که گریبان آنها را گرفته بود دیگر امکان واردات رسمی از طریق گمرک برای آنها میسر نبود و همچنان هم نیست. در حال حاضر حتی یک عدد گوشی به صورت غیر مسافری وارد کشور نمی شود و این قضیه برای تمام فروشگاه های ایران صدق می کند حتی مای نوکیا. و البته دولت و وزیر هم از این موضوع با خبر هستند که بارها دیده ایم آقای جهرمی گفته اند تا زمانی که مشکل واردات حل نشود سامانه مسافری باید برای عموم باز باشد.

۲) آیا اینکه گوشی به صورت مسافری رجیستر شود برای مصرف کننده مشکلی ایجاد می کند؟ خیر به هیچ عنوان اگر مراحل رجیستری به درستی توسط فروشنده انجام شود به هیچ عنوان هیچ مشکلی برای مصرف کننده وجود نخواهد داشت و در نهایت گوشی شخص در سامانه همتا به نام مصرف کننده می شود که مای نوکیا برای بحث رجیستری گارانتی مادام العمر تعیین کرده است. نکته مهم فقط این است که سالی یک عدد گوشی به صورت مسافری می تواند به نام هر شخص ثبت شود.

۳) از یک ماه پیش زمزمه بسته شدن سامانه مسافری برای عموم شنیده می شد تا اینکه پنج شنبه ۷ اسفند این موضوع اتفاق افتاد و سامانه بسته شده است و تا به دیروز ۱۳ اسفند این موضوع ادامه داشت. این اتفاق باعث شد در عرض دو سه روز قیمت گوشی های بازار تا ۱٫۵ میلیون افزایش قیمت داشته باشند. زیرا گوشی دیگر به هیچ طریقی نمی توانست وارد کشور شود. واردات رسمی که خیلی وقت است انجام نمی شود و وزیر ارتباطات تا الان وعده های زیادی در این خصوص داده است که هنوز عملی نشده است. واردات مسافری هم که به صورت یک مسیر آب باریکه اجازه واردات گوشی می داد از پنج شنبه بسته شده بود. بنابراین در همین دو سه روز موبایل ها حکم طلا پیدا کردند و شاهد ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت بودند. (البته مای نوکیا هیچ افزایش قیمتی اعمال نکرد)

۴) با جلسه ای که روز شنبه ۹ اسفند بین اتحادیه استانها، گمرک، معاون وزیر و … برگزار شد این موضوع مطرح شد و قرار شد تا اطلاع ثانوی و حل مشکل واردات رسمی، سامانه رجیستری مجددا باز شود که خوشبختانه نتیجه این جلسه این شد که فقط و فقط تا پایان فروردین سامانه رجیستری مسافری باز خواهد بود و بعد از آن برای همیشه بسته خواهد شد. در واقع از ۱ اردیبهشت باید گوشی های شرکتی خریداری کنید که تا به این لحظه هیچ مجوزی برای این امر وجود ندارد و امیدواریم حداقل تا آن موقع این مشکل حل شود. ولی موضوعی که قطعی است از ۱ اردیبهشت شاهد افزایش قیمت بسیار زیادی خواهیم بود مگر اینکه در این یک ماه اتفاقی که یک سال قرار بود رخ دهد اتفاق بیفتد و واردات قانونی برای همه آزاد شود تا هم انحصاری وجود نداشته باشد و هم به میزان تقاضای مشتریان گوشی در بازار عرضه شود. (البته فقط امیدواریم)

۵) حال تکلیف مشتریان چیست؟ در این مهلت باقی مانده شرکت هایی مانند مای نوکیا که خود اقدام به واردات به صورت فعلی می کردند نهایتا بتوانند یک بار دیگر محصول وارد کشور کنند زیرا باید فرصت داشته باشند تا اواخر فروردین گوشی ها رو فروخته و به اسم مشتری رجیستر کنیم و بعد از آن هیچ گوشی رجیستر نشده ای نباید در انبار داشته باشیم. پس اولین اثر این اتفاق این است که به مرور گوشی کم خواهد شد. و بالطبع کاهش عرضه و افزایش تقاضا گرانی را در پی خواهد داشت. بنابراین توصیه ما این است که اگر قصد خرید گوشی از هر برندی و از هر جایی دارید از این فرصت باقی مانده استفاده کنید.

۶) از یک اردیبهشت به بعد باید چه کنیم؟ باید صبر کرد و دید مسئولان چه تدابیری اتخاذ می کنند. از فروردین ۹۷ قرار است ساز و کار واردات رسمی اصلاح شود تا هم انحصاری نباشد و هم شرایط پیچیده ای نداشته باشد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و باید صبر کرد و دید که تا آخر فروردین ۹۸ این اتفاق می افتد یا خیر. اگر این اتفاق افتاد چندان تنشی ایجاد نمی شود اما از آنجایی که مدت هاست فقط وعده و وعید از مسئولان می شنویم بعید است این اتفاق رخ دهد. خوشحال می شویم اگر در این مورد به خصوص ضایع شویم 😅

۷) نهایتا اینکه سعی کردیم تمامی شرایط و جوانب را صادقانه خدمت شما کاربران عزیز به صورت شفاف بگوییم. امیدواریم این بازار پرآشوب صنف موبایل که یک سالی است تمامی طرح ها روی آن اجرا می شود به زودی به یک آرامش نسبی برسد.

 

دیدگاه ها

  • Mojtabahere ۱۴/۱۲/۱۳۹۷ :: ۲۰:۳۴
    3 1

    سلام من یه سوال دارم لطفاً هر کس آگاهی داره راهنمایی م کنه.
    من دو روز پیش یه گوشی نوکیا ان ۹ دست دوم تمیز () خریدم ولی مالک اصلی گوشی مشخص نیست که بیاد انتقال بده، از طرفی سامانه ی همتا میگه که چون این کد روی چند تا گوشی استفاده شده و برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق مالک، موقتا با سیم کارت من تا ۱۵ این ماه (ینی کلا سه روز) آنتن میگیره. البته من میدونستم که گوشی انتقال مالکیت نداره و خریدم. اما میخواستم بدونم روشی هست که من ثابت کنم الان مالک منم که پول دادم و جعبه ی گوشی رو دارم؟ از نظر فنی میشه imei لومیام که مالک ش هستم ولی سوخته و بی استفاده شده رو برای این ان ۹ معرفی کنم؟ ممنون.

  • فریبرز ۱۴/۱۲/۱۳۹۷ :: ۲۲:۳۶
    1 0

    سلام دوست عزیز، منم همچین مشکلی داشتم، با سامانه همتا تماس تلفنی بگیرید، آخرین شماره ای که رو گوشیت بوده رو بهش بده، اونم بررسی میکنه، تایید میکنه، بعدش میتونی استفاده کنی

  • یاور ۱۴/۱۲/۱۳۹۷ :: ۲۳:۵۵
    3 0

    امیدوارم زودتر اون اتفاق خوب که همه منتظرش هستیم بیوفته و قیمتها به ثبات برسه
    چون فقط در این صورته که حقی از من مصرف کننده ضایع نمیشه و فروشگاههایی مثل مای نوکیای عزیز هم میتونه بدون دغدغه از نوسانات ارزی و تصمیمهای اشتباه مدیران برنامه ریزی بلند مدت داشته باشه و به مشتریانش بهتر و بیشتر خدمات بده

  • محمد ۱۵/۱۲/۱۳۹۷ :: ۰۹:۳۳
    2 0

    اقای زمانی یه سوال ، من برج ۴ یه گوشی نوکیا ۵ از شما خریداری کردم و تا امروز هم مشکلی نداشته خداروشکر ، باید منم کدی چیزی بزنم؟ غیر فعال نشه؟( البته خودتون لطف کردید یه سری کارها رو انجام دادید موقع خرید حضوری)

    • امیر زمانی ۱۵/۱۲/۱۳۹۷ :: ۱۰:۱۸
      1 0

      سلام
      کارهای رجیستری شما انجام شده وگرنه براتون پیامک میاد که تا فلان تاریخ بیشتر دستگاه شما سرویس دهی نخواهد شد. مشکلی نداره

  • بهنام ۱۷/۱۲/۱۳۹۷ :: ۱۸:۴۶
    0 0

    سلام کار ریجستری گوشی های فروخته شده جدید شما که بدون کد فعال سازی فروختین از کی شروع میشه تکلیف مشتری ها چی میشه ؟

    • رضا درویش زاده ۱۷/۱۲/۱۳۹۷ :: ۲۱:۲۴
      0 0

      دوست عزیز تا آخر فروردین هیچ مشکلی برای رجیستری وجود ندارد و طبق روال سابق رجیستری انجام میشه الان منتظریم اولین سری کد ها از همتا ارسال بشه که تا فردا انجام میشه بعد برای مشتریان رو شروع کنیم

  • saeed ۱۹/۱۲/۱۳۹۷ :: ۰۷:۵۳
    0 0

    سلام.خسته نباشید.شرمنده یه سوال.بنده یه گوشی به صورت پستی از خارج برام فرستادن.نوکیا ایکس ۶.بعد پست ایران درب منزل مبلغ ۲۰۰ هزار تومن بابت گمرکی از من گرفت ولی مد فعال سازی بهم نداد.الان هم پیام اومده از همتا که تا ۱۳ فروردین فعاله.به پست نباید هزینه گمرکی میدادم؟ باید چه کنم؟

    • رضا درویش زاده ۱۹/۱۲/۱۳۹۷ :: ۱۲:۴۶
      0 0

      دوست عزیز با همتا تماس بگیرید

  • حمید ۲۳/۱۲/۱۳۹۷ :: ۱۶:۲۲
    0 0

    سلام اقای درویش زاده.باتشکر از شما
    من دوتا گوشی نوکیا ۶٫۱ از مای نوکیا خریدم ولی به محض گذاشتن سیم کارت از همتا پیام اومد برای که تا تاریخ فروردین ۹۸ میتونم از این دستگاه استفاده کنم.لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    • رضا درویش زاده ۲۳/۱۲/۱۳۹۷ :: ۱۷:۲۰
      0 0

      حمید جان همکارانم تماس میگیرن در این یکی دو روز و رجیستری رو انجام میدن براتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *