لابراتوار عکاسی Vivo ZEISS، نوکیا موبایل چه خواهد کرد؟

Vivo ZEISS Imaging Lab

زمانی که نوکیا موبایل در سال 2017 روابط خود را با زایس آلمان از سر گرفت، برای تکنولوژی عکاسی نسل بعد اسمارت فون های آینده نوکیا امید و آرزوهای بسیاری وجود داشت. چهار سال گذشت، اما هنوز نتوانسته ایم ببینیم این شراکت به غیر از قرار گرفتن لوگو زایس بر روی اسمارت فون های نوکیا و برخی نرم افزارهای هوشمند که بسیاری از انتظارات را برآورده نکرده اند- خصوصا با برندی مانند نوکیا- چه نتیجه ای را در بر داشته است.

این درست که نوکیا 9 پیورویو حرف هایی برای گفتن داشت. اما در عین حال، از همان ابتدا با مشکلات بسیاری روبه رو بود و این مسئله کار را برای خریدارانی که در بازار با اقیانوسی از پرچمداران اندرویدی مواجه بودند سخت کرده بود، اینکه بخواهند نوکیا 9 را به گوشی دیگری ترجیح بدهند. ناگفته نماند، سیستم penta-lens در واقع توسط Light توسعه یافته بود که مدتی بعد از آن از حوزه عکاسی در اسمارت فون ها خارج شد.

دوربین نوکیا 8.3 با لنز زایس قطعا بر روی کاغذ عالی به نظر می رسد. اما به توجه به ویدیوهایی که منتشر شده کیفیت هنوز هم بسیار پایین است. هیچ کس نباید از لاگ 8 بیت استفاده کند. در حالی که دوربین اصلی در شرایط تمام نور عملکرد نسبتا خوبی دارد، دوربین دید عریض و دوربین 2 مگاپیکسل عمق برای افکت بوکه (چیزی که می توانید با استفاده از دوربین دید عریض هم به آن دست یابید) رضایت بخش هستند، اما دوربین 2 مگا پیکسل ماکرو ناکارآمد بوده و تنها برای پر کردن سیستم چهارگانه دوربین پشت گوشی است.

ZEISS Camera Lenses:

مفتخریم گسترش همکاری استراتژیک خود را برای اسمارت فون های سونی اعلام کنیم. اسمارت فون پرچمدار جدید Xperia 1 II ویژگی های اپتیکی زایس با پوشش ضد انعکاس T* برای افزایش کیفیت تصاویر و ارائه بهترین تجربه عکاسی را داراست.

بسیاری از ما به دیدن لوگو زایس و آن هم به طور انحصاری بر روی دستگاه های نوکیا عادت کرده ایم، اما تعجبی ندارد که زایس بخواهد همکاری خود را با سونی موبایل با عرضه Xperia 1 II اعلام کند. سونی شریک طولانی مدت زایس برای طیف وسیعی از دوربین ها و لنزهای خود است، بنابراین انتظار می رفت که سونی برای اسمارت فون های خود نیز چنین کند. Juho Sarvikas از نوکیا موبایل این همکاری را در توییتر خود تایید کرده:

مشارکت ما با زایس اعتبار زیادی را برای گوشی های نوکیا فراهم کرده است. از دیدن پیوستن سونی با آن میراث غنی در عکاسی به خانواده زایس خوشحالیم. ما به توسعه تجربیات اختصاصی با زایس برای گوشی نوکیایی شما ادامه خواهیم داد.

خبر اضافه شدن Vivo به لیست شرکای زایس نیز برای هواداران نوکیا کاملا شوکه کننده بود. Vivo موفق به انجام کاری شده که نوکیا موبایل چهار سال پس از ازسرگیری همکاری خود با زایس آن را انجام نداد، لابراتوار عکاسی vivo ZEISS – یک برنامه تحقیق و توسعه مشترک است که بر روی توسعه راه حل های نوآورانه برای تکنولوژی عکاسی تلفن همراه متمرکز شده است. این برنامه بر توسعه مشترک و مهندسی مشترک مولفه های اپتیکال در پرچمداران آینده Vivo نظارت می کند.

ZEISS Camera Lenses:

همکاری جدید ما با Vivo در مورد عکاسی موبایل و نوآوری در عکاسی اسمارت فون ها است. از این مهندسی مشترک برای سیستم عکاسی اسمارت فون های بالا رده Vivo و برای داشتن یک برنامه مشترک تحقیق و توسعه در نوآوری در تکنولوژی عکاسی موبایل خرسندیم.

همچنین برای شروع Vivo موفق به راه اندازی کمپین vivo ZEISS Master Photography شده است. این کمپین بسیار فراتر از کمپین آنلاین ShotOnNokia نوکیا موبایل است که برای یکبار دیگر هواداران نوکیا را درگیر خود کرد و عکس های بسیار خوبی را از این اجتماع جمع آوری کرد. چنین اتفاقی پیش از این هرگز برای نوکیا رخ نداده، برندی که به خاطر داشتن تجربه ی منحصر به فرد موبایلی کاربرانش از انحصاری بودن همه چیز اطمینان حاصل می کند. اما، تفاوت بین نوکیا موبایل و کمپانی قدیم نوکیا بسیار زیاد است و شاید منصفانه نباشد انتظار استانداردی مشابه نوکیا را از یک کمپانی کوچک استارت آپی فنلاندی داشته باشیم. از طرف دیگر، نوکیا موبایل می توانست کمی بیشتر در حوزه عکاسی و تصویربرداری سرمایه گذاری کند و شاید همکاری با زایس را در طی سال های گذشته به سطحی دیگر برساند.

آیا ما تکنولوژی عکاسی ZEISS Vario Tessar را در گوشی های آینده نوکیا خواهیم دید؟ نوکیا موبایل چه می کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع :
NOKIAMOB

دیدگاه ها

  • Reza 30/12/2020 :: 13:11

    زایس تصمیم عاقلانه ای گرفته، hmd خیلی مونده تا به یه کمپانی پیشرو تبدیل بشه

  • صالح 30/12/2020 :: 13:44

    واقعا منم با دیدن لوگوی زایس روی ویوو جا خوردم
    نوکیا هم فقط نگاه …

  • amer 30/12/2020 :: 14:44

    رضا جان کمپانی پیشرو!
    چرا بر عکس حرف میزنی
    شرکت HMDشاید کوچیک باشه ولی به اندازه ای پیشرفته هست که شرکت های چینی هنوز مونده به پیشرو بودنHMDبرسن
    شرکت نوکیا موبایل مشکل مالی داره و الا پیشرو هست
    همین ویوو با پول و پشتوانه مالی دولت دیکتاتور خلق چین ساپورت مالی میشه
    نمونه اش خرید سنسورهای جدید 50مگاپیکسلی سونی و سفارش زیاد توسط این شرکت از سونی هست
    پول لنزهای زایس یا پول سنسورهای گران قیمتی که سونی برای این شرکت چینی میسازه که میده
    ویوو یا اوپو این پول از کجا میارن نه پشتوانه صنعتی داشتن که بگیم در طی چند سال رشد کردن و پیشرفت کردن! و نه نبوغ و فناوری از خودشون نداشتن و ندارن که بگیم پول چندین ساله نبوغ و فناوریشون دارن استفاده میکنن!
    اقای رضا تمام شرکت های چینی از حبابی و انر و هانر و شیافومی و جوجه هاشون همه از بیخ تا ابد بدون ضرر مالی و چه با ضرر مالی فعالیتشون ادامه میدن چون دولت چین پول بهشون میده
    شرکتHMDاز من و شما بهتر میدونه که نباید از سنسور دوربین سامسونگ استفاده کنه
    شرکتHMDمیدونه که میتونه به جای سنسورعمق و لنز ماکرو از سنسورTOF سونی استفاده کرد ولی! چون پول به اندازه کافی نداره ولی جدیدا بهتر شده

    • علیرضا 30/12/2020 :: 15:30

      عامر کی گفته لین دوتا کمپانی نبوغ نذاشتن؟ اتفاقا خیلی بیشتر از اچ ام دی رو گوشی هاشون چیزای جالب پیاده کردند، و بیشترشون هن از اچ ام دی قدیمی ترن. و همچنین این ها شرکت نجزا نیستند و قیمت گذاری ارزون و تبلیغات زیاد باعث شده از نظر فروش خیلی جلوتر از اچ ام دی باشن

      • آرش 04/01/2021 :: 11:21

        فرمایش شما کاملا احساسی و بدون فکت هست،شما از کجا میدونی نبوغ نداشتن؟دولت چین مگه بیکاره بیاد پول بریزه تو کمپانیای چینی؟شرکتای چینی مدتهاس قواعد بازی رو بلد شدن و الان بهترین دوربینای موبایلی متعلق به شیائومی و هواووی هست،این شرکتا از مزایایی مثل نیروی کار ارزون قیمت چینی نهایت بهره رو میبرن و دارن بازار رو میگیرن،شرکت اچ ام دی یه شرکت کوچیک هست که فقط اسم نوکیا رو حمل میکنه،شاید تا الانم بد کار نکرده باشه ولی هنوز خیلی مونده تا بخواد مثل نوکیا سابق سری تو سرا باز کنه،این مقاله فعلی هم بخش اعظمش احساسی نوشته شده،آخرش جواب خودش رو داده،اساسا کمپانی زایس چرا باید فقط با نوکیا کار کنه و خودشو از کلی مشتری دیگه محروم کنه؟رقابت توی بازار که این تعصبا رو نمیشناسه، هممون نوکیا رو قبول داشتیم ولی گوشی های نوکیای فعلی هنوز خیلی با بزرگان بازار فاصله دارن، چه خوشمون بیاد چه نیاد.نمیشه از یه کمپانی کوچیک و نوپا با منابع مالی محدود مثل اچ ام دی بیشتر از این انتظار داشت

    • Reza 30/12/2020 :: 17:05

      عامر جان سعی کن تعصبو بزاری کنار و حقایق رو ببینی، قبول کنی یا نه، تو چندسال اخیر کمپانی های چینی رهبری دنیای موبایل رو بر عهده گرفتن حتی سامسونگی که بزرگترین تولید کننده اسمارت فون جهانه، داره مسیری که کمپانی های چینی ساختن رو میره. قابل توجهتون مجموعه BBK بعد از سامسونگ بزرگترین تولید کننده موبایل جهانه و اصلا نیازی به پشتوانه مالی دولت چین نداره.

      منکر کیفیت ساخت و طراحی بی نظیر محصولات hmd نمیشم ولی به نظرم عملکرد خوبی نداشته، من از hmd انتظار رهبری داشتم نه اینکه دنباله رو برند های چینی باشه.

  • Doctor 30/12/2020 :: 14:56

    هیچ‌ مشکلی نداره بقیه برند ها هم از زایس استفاده کنن به نفع مصرف کننده هاست

  • amer 30/12/2020 :: 15:56

    علیرضا قدمتشون از نوکیا موبایل بیشتره!
    عزیزم نوکیا موبایل یا HMDادامه دهنده راه نوکیا هست شاید تو جاهایی نقص و اشکالاتی داره ولی همون راهی رو در پیش گرفته که باید چند سال پیش نوکیا میرفت
    در ضمن قدمتشون چند سال هست؟از 10سال بیشتره!
    شرکتHMDاجرا کننده هست و با برند نوکیا معرفی و ساخته میشه
    با برندHMDاجازه ساخت نداره پس مشخص میشه قدمت نوکیا موبایل از 20سال هم بیشتره
    اینجا ادامه دهنده راه و روش نوکیا مشخص میکنه و نه اجرا کننده ،نوکیا اجازه میده کیفیت ساخت و طراحی و تولید تا چه اندازه باید باشه نوکیا اجازه میدهHMDکجا فروش داشته باشه نوکیا اجازه میده گوشی با چه سیستمی به دنیا معرفی کنه
    الان قدمت و اصالت فهمیدی کدوم بیشتره!
    شرکتHMDحتی بیشتر کارمنداش باید از نوکیا انتخاب کنه،
    در ضمن شرکت های چینی که اسم بردی چه فناوری و نبوغی دارن که بقیه شرکت های موبایل دارن ازش استفاده میکنه،سنسور سونی براشون میسازه،پردازنده کوالکام،لنز جدیدا زایس،نمایشگر الجی و سامسونگ ،باتری مواد پلی امید ژاپن،فناوری صدا از نوکیا یا سونی یا…
    به من بگو اینا چه فناوری دارن که بقیه گوشی سازها دارن ازش بهره میبرن!!!

    • علیرضا 30/12/2020 :: 17:02

      من نگفتم نوکیا موبایل،گفتم HMD,فرقی نمیکنه که چقدر از کارمنداش مال نوکیا موبایل بوده،HMD یه استارتاپه که حق استفاده از برند نوکیا رو گرفته و الان ۴ ساله که بوجود اومده

  • amer 30/12/2020 :: 16:21

    علیرضا این حتما و حتما اویزه گوشت کن
    شرکت های چینی از حبابی و شیافومی و بیبو و هانر و اوپو و هزار شرکت چینی دیگه که شبیه کارگاه جوجه کشی هر روز و هر ساعت گوشی معرفی میکنن تولید کننده هم نیستن،اینا واسطه گر بین مصرف کننده و تولید کننده اصلی هستن
    شرکت های چینی دقیقا به این خاطر کپی بردار حرفه ای هستن چون شبیه مونتاژ کننده هستن ولی با کیفیت پایین تر(بنجل ساز)
    فقط تنها نبوغی و فن اوری که دارن سوار کردن قطعات در داخل قاب گوشی هست
    حتی بعید هم نیست قاب گوشی یک کشور دیگه براشون میسازه
    چون فقط یاد گرفتن سفارش بدن و براشون بسازن
    مثال:همین ویوو سنسور به سونی سفارش میده براش بسازه
    پس نبوغی که دارن واسطه گر و کپی کاربلد حرفه ای بین مشتری و تولید کننده هستن

  • Hossien.k 30/12/2020 :: 16:45

    دقیقا حق با آقا عامر هست الان شیائومی هیچ چیزی رو خودش تولید نمیکنه چیپست که مال کوالکوم یا مدیاتک هست صفحه نمایش هم که سامسونگ و ال‌جی براش می زنن لنز ها هم که همش مال سونی هست باتری هم که اگه اشتباه نکرده باشم مال الجی یا سونی هست فقط شارژر گوشی خاش رو خودش تولید میکنه

  • Farshad 30/12/2020 :: 18:07

    اصن زشته اسم‌ برند ها چینی جلوی نوکیا اچ ام دی بزارین والا بخدا…کارتون گوشی های نوکیا با کیفیت و با ابهت تر از گوشی های برند های چینیه همشون…نوکیا داره به خوبی پیش میبره و هر روز بزرگ و بزرگ تر میشه تو ایران سومین برند پرفروش نوکیاهه آقایون….هیچوقت کارتون گوشی های نوکیا با گوشی برند های چینی مقایسه نکنید…نوکیا حرفه ای تر از ایناس و خودش می‌دونه داره چکار می‌کنه که تو ایران فروشش انقد بالاس سومه همچنین کشور های همچون روسیه وووو…
    زنده باد نوکیا اچ ام دی

  • amer 30/12/2020 :: 18:16

    اقای رضا باز از اون حرفا زدی!
    تمام شرکت های چینی به این خاطر که پشتوانه دولت دیکتاتور چین دارن بدون اینکه کوچکترین ریسکی رو متحمل بشن دارن
    شرکت سامسونگ،سونی،الجی،نوکیا،HTCکه قبلا بود،پاناسونیک،شارپ،موتورولا که قبلا بود و اپل اینا شرکت هایی هستن که پشتوانه مالی دولت ندارن
    و ربطی به تعصب نداره و سعی نکن به تعصب ربطش بدی
    واقعیت این هست که تمام شرکت های چینی حتی خودروسازشون بدون پشتوانه دیکتاتور چین زمین گیر میشن
    کافیه تو گوگل سرچ کنی همه سایت ها درباره اساس شکل گیری این شرکت ها توضیح دادن
    لابد خبرهای گوشه و کنار که میاد و در خبرها منعکس میشه هم تعصب دارن!
    برو سایت گجت نیوز یا سایت ای تی رسان ببین چی نوشتن!از خودشون هم ننوشتن ترجمه شده
    شرکتHMDدنبال رو شرکتهای چینی هست!دروغ سال2021یا دروغ13بدر
    خخخ
    میتونی بگی کجاش دنباله رو چینی ها شده!
    شاید من بی اطلاع باشم روشنم کن فیض ببریم

    • محمد 30/12/2020 :: 18:29

      یعنی الان زایس با hmd دیگه کار نمیکنه و دیگه گوشی با دوربین زایس نمیبینیم ؟؟

      • آرش 06/01/2021 :: 09:08

        توی بازار رقابتی موجود تمام کمپانیا از هر مزیتی بتونن استفاده میکنن که بتونن خودشونو بالا بکشن،شما تاکید دارین که دولت چین از کمپانیاش حمایت میکنه،نباید بکنه؟مگه امریکا نمیکنه؟مگه ترامپ که نیومد هواووی رو تحریم کرد؟به نفع کمپانیای غربی نشد؟ولی این حمایت لزوما مالی نیست،شرکتی مثل شیائومی گوشیاشو تقریبا بدون سود میفروشه،خیلی سودش کمه،اینا استراتژیای بازاریابیه،دولت چین که گاو صندوق نیست راه بیوفته همینجور پول بریزه پای کمپانیاشون.اگر کمپانیای چینی انقدر بزرگ شدن دلیلش منحصرا حمایتای دولتی نیست،بله درسته حکومت چین قوانینی تصویب میکنه که به نفع کمپانیای خودش باشه،این چیز عجیبی نیست خیلی کشورای دیگه هم انجام میدن،منتها دلیل رشد کمپانیایی مثل هواووی در وهله اول پذیرفتن قواعد بازار هست،اوایل صرفا کپی کار بودن،ولی الان چی؟اگر انقدر فضای کاریشون مسموم بود که این همه کمپانی معتبر توی چین سرمایه گذاری نمیکردن،خودشون پیشرو شدن،شما گوشی های هواووی و شیائومی دست بگیر،واقعا کیفیت بالایی دارن،من خودم همیشه گوشیام نوکیا بود،آخرینش لومیا 950 بود،ولی الان چی مونده از اون کمپانی؟عملا هیچی
        الان کمپانیای چینی بدون دولتشونم مسیر خودشونو میرن،پارسال شرکت جیلی 10درصد سهام بنز رو خرید،دیگه مثل قبل نیست،خود چینی ها فهمیدن که باید درای اقتصادشونو باز کنن نتیجه مثبتشم دیدن

    • Reza 30/12/2020 :: 20:23

      شاید درمورد حمایت چین از کمپانی ه‍اش حق با شما باشه ولی اصلا بحث من این نیست. بله hmd کاملا دنباله رو کمپانی های چینی هست نمونش تو بحث دوربین که خوده نوکیا یه زمانی خدای دوربین های موبایلی بود که حتی واسه پرچمدار هاش سنسور اختصاصی توسعه میدادن. الان چی؟
      تو میان رده ۱۹۰ دلاری نمایشگر رو که کاربر تمام مدت باه‍اش تعامل داره رو اچ دی میزاره بعد چهارتا دوربین میزاره پشت گوشی که از التراواید و ماکرو اکثر کاربری ماهی یه بار هم استفاده نمیکنن. یا چسبیدنش به سنسور های پر مگاپیکسل درصورتی که مدیرعامل زایس میگه کمپانی ها به جای افزایش مگاپیکسل رو بهبود پردازش تصویر کار کنن چون این سنور ها واسه عکاسی تو نور کم ضعف دارن و اصلا سنسور ۴۰ مگاپیکسل رو کافی و حتی بیشتر از نیاز کاربرا میدونه که شخصا کاملا باهاش موافقم. یعنی بالای ۴۰ مگاپیکسل رو واسه خالی کردن جیب من و شما ساختن. آخرشم با اون همه تبلیغات و اعداد نجومی با سنسور ۱۲ مگا آیفون ها و پیکسل ها نه تنها تو عکاسی شب بلکه تو نور روز هم به سختی میتونن رقابت کنن.
      به نظرم hmd واسه اسم نوکیا هم که شده باید عین یه کمپانی اصیل رفتار کنه و به جای دنبال کردن ترند ها روی رفع نیاز های اساسی کاربرا متمرکز بشه و تو این زمینه نو آوری داشته باشه.
      بیشتر از این هم حوصله اثبات کردن چیزی رو ندارم چون فکر میکنم شما متعصبانه دارید صحبت میکنید.

  • amer 30/12/2020 :: 18:49

    نخیر، محمدجان شرکت زایس طمع کاری و بوی پول به مشامش خورده فقط و فقط برای اینکه پول بیشتری به جیب بزنه
    و همچنان با نوکیاموبایل (HMD)همکاری میکنه
    این گزارش میخواد بگه زایس دیگر مثل گذشته فقط منحصر به گوشی های نوکیا نیست
    و مثل گذشته وفادار به نوکیا هم نیست
    سونی هم سنسورهای سفارشی جدیدترش به شرکت چینی میفروشه و فرقی براش نداره چه شرکتی باشه چون پول خوبی و سود عالی نصیبش میشه

    • علیرضا 30/12/2020 :: 20:27

      نه میخوای بوی پول به مشامش نخوره؟ واینساده که منابعش رو سر نوکیا صرف کنه، میره با کمپانی قرار داد می‌بنده که سودش زیاد باشه، و همچنین انقدر سنگ نوکیا رو به سینه نکوب، اره نوکیا خیلی خوب و با کیفیت ولی با این سیاست تا ۵ سال دیگه هم همینطور میمونه

  • amer 30/12/2020 :: 21:23

    علیرضا نوکیاموبایل همونHMDهست وHMDهمون نوکیاموبایل هست
    این دوتا یکی هستن
    تو متن گزارش هم بهHMDگفته نوکیاموبایل پس لطفا این دوتا را جدا و مجزا از هم نکن
    نوکیاموبایل امروزی ادامه دهنده راه و روش نوکیا قدیم هست و به هم پیوستگی شدیدی دارن و ناگسستنی از یکدیگر نیستن
    و نوکیاموبایل امروزی (HMD)در واقع فقط ادامه دهنده هست درسته 4سال از شروعش میگذره ولی نمیتونی سابقه چندین ساله نوکیا موبایل قدیم در نظر نگیری و اون سوابق گذشته اش پاک کنی و بی خیال باشی
    این دو به هم وابسته و پیوسته هستن
    در صورتی حرفت قابل قبول هست که این شرکت با اسم و راه و روش جدید و با اسم و برند جدید محصولاتش ارائه میداد و بدون استفاده از تجربه نوکیا و بدون برند و اعتبار نوکیا کارش ادامه میداد انوقت حرفت قابل قبول بود
    فرض کن شخصی به اسم شیافومی بعد از 10سال زندگی از دنیا میره…

  • mamalkamal 30/12/2020 :: 21:36

    به نظرم اچ ام دی خیلی داره کم کاری میکنه
    دیگه دارم دیوونه میشم از دستش

  • amer 30/12/2020 :: 21:41

    علیرضا سنگ نوکیا به سینه میزنم و افتخار میکنم طرفدار برند با اصالت نوکیاموبایل هستم
    مشکلی با این قضیه داری ؟بار اخرت باشه تو مسائل مربوط به بنده دخالت میکنی(تعصب شدید به نوکیا دارم مواظب رفتارت باش و به شما و امثال تو ربطی نداره اوکی)

    • Ma.na 30/12/2020 :: 22:09

      داداش خوبی ؟ برو یک لیوان آب بخور بیا آروم بشی
      عزیز اول اینکه چرا داری سنگ برند به سینه میزنی نوکیا دو تا گوشی بیشتر بفروشد به ما چیزی نمی‌دهند نه
      دوم شما الان داری مشتری فراری میدید از نوکیا دفاع نمی کنید . بجای دعوا بشینید فکر کنید چه ارزشی داره روی یک برندی که از اش هیچی به ما نمی‌رسد اینجوری دعوا میکنید ؟

  • amer 30/12/2020 :: 22:36

    مانا جان دلبندم مشتری اینجا چکار میکنه!!!اینجا فقط اخبار و گزارش هست
    احتمالا اشتباهی اومده
    باید بره قسمت فروشگاه تا راهنمایی بیشتری تحویلش بدم!
    مانا دلبندم از لحاظ سود و پول و مال نوش جون تک تک افراد نوکیا باشه
    عشق به نوکیا و فروش بیشتر باعث ارامش تک تک سلول های بدنم میشم
    عاشق نوکیام و ارامش روحی بنده فقط با فروش بیشتر نوکیا بدست میاد
    حالا فهمیدی چرا سنگ نوکیا به سینه میزنم
    تعصب دارم و حاظرم جونم فدای نوکیا بکنم
    فرمایش!

    • Ma.na 31/12/2020 :: 13:44

      داداش شرمنده ها نظرم رو بهت میگم :
      این تعصب بیجاست تعصب ات رو چیزای مفید بزار
      و کسی که می خواد گوشی بخره موقع تحقیق هر چقدر بتونه مطلب راجب برند ، پشتیبانی و … جمع می‌کنه میاد نظرات رو میخونه که شما الان داری توش بد و بیراه میدید.
      و واقعاً برند وظیفه دارد گوشی خوب بسازد چون داری بابت اش پول میدی پس کار اضافه بر سازمان نمیکنه .

  • amer 30/12/2020 :: 23:20

    سلام جناب زمانی
    طراحی و ابعاد NOKIA4.4هم منتشر و تایید شده

    مقایسه نوکیا 3.4و اوپوA15لطفا پوشش بدین
    خالی از لطف نیست
    با تشکر

  • HOSEIN_NOKIA 31/12/2020 :: 09:27

    آقای عامر منم مثل خودتم سنگ نوکیا رو محکم به سینه میزنم با فروش بیشترشم واقعا تک تک سلول های بدنم حال میان و نوکیا عضوی از خانوادم بوده و میمونه حتی اگر بدترین برند موبایل باشه البته که به اندازه ی تو دوست عزیز اطلاعات ندارم اما دمت گرم پسر از اینهمه اطلاعات و اینهمه عشقت به نوکیا مرسی پسر

  • HOSEIN_NOKIA 31/12/2020 :: 09:52

    سال 84 اولین گوشیم نوکیا 2600 بود و الان هم نوکیا 6.1 پلاس که فقط تو اون بازه زمانی که نوکیا اندروید نمیزد بازم نوکیا لومیا 920 داشتم
    یه کلکسیون کوچیک نوکیایی هم دارم که تحت تدابیر شدید امنیتی محافظت و نگهداری میشه !!
    یکی از بدترین خبرهای زندگیم اعلام ورشکستگی نوکیا بود و الان با زنده شدن دوباره نوکیا و دیدن اینهمه طرفدار و خوندن کامنت های مشترک واقعا حس و حال خوبی بهم دست میده
    اول تشکر از سایت خوب مای نوکیا که این امکان رو فراهم کرد
    دوم تشکر از آقای عامر بخاطر اینهمه عشق و تعصب و اطلاعات درست و همچنین بقیه دوستان نوکیایی
    و سوم لعنت به اون شخصی که نوکیارو زمین زد

  • Hossien.k 31/12/2020 :: 11:43

    این برندهای چینی کاری جز اسکی رفتن بلد نیستن الانم که شیائومی با می۱۱ داره پز دوربین حالت شب رو میده که لنزش مال سونیه اونوقت ادعای نوآوری هم دارن . دلم میخواد نوکیا آنقدر پیشرفت کنه که هیچ اثری از برند های چینی نباشه دوست دارم برند های قدیم و با اصالت مثل نوکیا و سونی و یا حتی اچ تی سی به اوج برگردن تا دیگه کسی طرف گوشی های بنجل چینی نره

  • Hossien.k 31/12/2020 :: 12:01

    جدیداً نوکیا داره میترکونه به نظرم نوکیا ۳.۴ که حتی از آ۲۱ اس که گرون تر هست هم بهتره نوکیا ۵.۴ رو که اصلا باید با آ۵۰ مقایسه کرد خدا کنه نوکیا ۶.۳ با قیمت حدودی ۲۰۰ تا ۲۳۰ دلار عرضه بشه با اسنپ دراگون ۶۷۲ و باتری ۴۵۰۰ رقیبی جدی حتی برای آ۷۰ باشه و ۷.۳ فایوجی که رقیب نوت ۱۰ لایت

  • amer 31/12/2020 :: 17:48

    اقای مانا
    احیانا مشکل بینایی نداری حتما چشم پزشک برو در ضمن به تو ربطی نداره ناراحتی بفرما راه باز جاده دراز
    کجا بد و بیراه گفتم!!!
    سعی کن به علاقه بنده احترام بذاری!
    زورت میاد یا فشار روت میاد کمش کنم
    بد و بیراه!کلا دوست داری بد و بیراه بشنوی مشکلی ندارم خواستی در خدمتم

  • amer 31/12/2020 :: 18:03

    سلام حسین عزیز
    شما لطف دارین بنده تا جایی که باشه سعی کردم حقیقت گفته باشم نه بیشتر و نه کمتر
    با اینکه متاسفانه علی الظاهر چند طرفدار نوکیا(نفوذی)چند وقته دارن رو اعصاب ادم راه میرن ولی وقت زیادی برای بیرون راندن این نفوذی به ظاهر منتقد ندارم و به وقتش ادبشون میکنم فعلا ازادن تبلیغات برندهای دیگه در لابه لای حرفاشون ادامه بدن
    بنده وقتی میبینم در حال حاظر نوکیا اشکالات و نواقص داره ولی نه تا حدی که دوستان و یا نفوذی ها میگن نیست
    غمت نباشه بنده از قدیم و تا ابد به نوکیا و سونی ارادت و علاقه دارم
    و ربطی به هیچ ادمی زاد و بنی بشری نداره که چرا و به چه دلیل علاقه دارم
    متشکرم موفق و موید باشی حسین جان

    • Mehdi 03/01/2021 :: 08:15

      دوستان من مطمئن باشید به امید خدا بزودی نوکیا جز 4برند پرفروش دنیا میشه مطمئنا مدیران نوکیا موبایل تمام تحرکات رقبا رو زیر نظر دارند و به طبع اون سیاست‌گذاری می‌کنند به قول یکی از دوستان اصالت نیرویی فراتر از قدرت داره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *