نوکیا پنجمین برند برتر گوشی هوشمند در اروپا در سه ماهه دوم ۲۰۱۹

Nokia-smartphones-MWC19

شرکت تحقیقات بازار Canalys به تازگی گزارش خود برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که وضعیت بازار گوشی های هوشمند در اروپا را شرح می دهد.

طبق گزارش Canalys، بازار گوشی های هوشمند اروپا در مقایسه با سال گذشته تقریبا روند یکسانی داشته و تنها با افت ۱۰۰۰۰۰ واحدی در میزان مجموع فروش روبرو شده است.

برند شماره یک در اروپا همچنان سامسونگ است که به لطف گوشی های هوشمند جدید سری گلکسی A، به ویژه A50  A40 و A20e، یک دوره سه ماهه عالی را تجربه کرده است. هواوی حدود ۱۶ درصد از سهم خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته از دست داده و اپل نیز وضعیت مشابهی با هواوی داشته است، در حالی که شیائومی در جایگاه چهارم با رشد سالیانه ۴۸ درصدی در میزان فروش، موفق شده تقریبا ۱۰ درصد  از سهم بازار اروپا را بدست آورد.

طبق این گزارش، سازنده گوشی های نوکیا، HMD Global نیز با فروش ۱٫۲ میلیون دستگاه و سهم بازار ۲٫۷ درصد جایگاه پنجم را در اختیار خود گرفته است. طبق آمار و ارقام Canalys، این نتایج متاسفانه ضعیف تر از مدت مشابه سال گذشته بوده که این شرکت ۱٫۵ میلیون گوشی هوشمند در اروپا عرضه کرده بود.

گرچه جایگاه پنجم قطعا جایگاه خوبی به شمار می آید، ولی ادامه روند کاهش فروش در بازار اروپا نگران کننده است. طبق گزارش اخیر Counterpoint، شرکت HMD Global در طول سه ماهه دوم ۲۰۱۹ پیشرفت هایی در فروش دستگاه های خود داشته است، اما به نظر می رسد که این شرکت به اندازه کافی در اروپا تلاش نکرده بوده است.

منبع :
NOKIAMOB

دیدگاه ها

  • حسين ۲۳/۰۵/۱۳۹۸ :: ۰۲:۵۵

    نوكيا هميشه تو تبليغات كم كار بوده…

    بدتر ازون وقتيه كه با كاهش فروش مواجه ميشن، ميان باز تبليغات و هزينه تبليغ و تعداد مدل هاي در حال توسعه رو كم ميكنن كه باعث بدتر شدن و كمرنگ شدنشون ميشه…

    در حاليكه بايد برعكس عمل كنن، موقع كاهش فروش بايد با تبليغات تهاجمي معرفي مدل هاي مختلف دوباره بيان تو ديد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *