ثبت نام

موفقیت اچ ام دی مدیرعامل نوکیا را شگفت زده کرده است!

Rajeev Suri-ceo

به تازگی یک رسانه فنلاندی به نام Helsingin Sanomien با مدیرعامل شرکت نوکیا، راجیو سوری مصاحبه ای داشته است. در این مصاحبه آنها در مورد امور مالی، خریدها، ۵G، نمونه کارهای end-to-end نوکیا، رقابت، نوکیا OZO و نوکیا Health، مراقبت های بهداشتی در سطح عمومی و در نهایت اچ ام دی و کارهایی که این شرکت در بازار موبایل انجام داده صحبت کردند.

مدیر عامل نوکیا اظهار داشته است که او از موفقیت اچ ام دی در اولین سال حضور خود در بازار موبایل شگفت زده شده است و آنها انتظار چنین نتیجه ای را نداشتند. طبق گزارش IDC، اچ ام دی گلوبال در سال ۲۰۱۷، حدود ۷۰ میلیون گوشی موبایل به بازار عرضه کرده است که ۶۰ میلیون آنها گوشی های ساده بوده اند. این نتایج خوب نشان می دهد که نام تجاری نوکیا همچنان با ارزش است و اچ ام دی کار بزرگی را انجام داده است، به خصوص از لحاظ گوشی های ساده که یک رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. سوری اظهار داشت که بهترین بازارها برای اچ ام دی، هند، اندونزی، چین و روسیه بوده است، اما هدف اچ ام دی این است که خود را به عنوان یک بازیکن مهم در تمام بازارها مطرح کند.

سوری در مورد ۵G نیز به بحث پرداخت و گفت که تنها نوکیا و هواوی نمونه کارهایی end-to-end در حوزه را ۵G ارائه می دهند. سوری افزود: اپراتورها با انتخاب نوکیا برای اجرای کل فرآیند پیاده سازی ۵G، نسبت به استفاده از تجهیزات سایر تولید کنندگان، می توانند ۴۰ درصد در هزینه های خود صرفه جویی کنند. او مطمئن است که نوکیا قادر به برنده شدن در نبرد ۵G خواهد بود و انتظار دارد در سال های آینده سود آنها افزایش یابد. از نظر خرید، او اظهار داشت که خریدهای بزرگ در محدوده ۱۰ تا ۲۰ میلیارد یورو در حال حاضر مورد نیاز نیست، اما این شرکت همیشه به دنبال دارایی های جدید باارزشی بوده که با استراتژی آنها منطبق باشد.

سپس از سوری در مورد بخش بهداشت و سلامت یا Nokia Health سوال پرسیده شد و او خرید Withings را به عنوان یک آزمایش توصیف کرد که البته نتایج دلخواه آنها به دست نیامد. او اضافه کرد که آنها ۶ تا ۸ پروژه بزرگ را در بخش تحقیق و توسعه دارند که اگر نگوییم میلیاردها یورو، ولی صدها میلیون یورو ارزش دارند و ممکن است در آینده به موفقیت های تجاری تبدیل شوند. به منظور دستیابی به موفقیت، گاهی اوقات شما باید شکست بخورید – نتیجه کلی این حرف های سوری می تواند در مورد Withings و نوکیا OZO باشد.

این فوق العاده است که سوری اعلام می کند اچ ام دی در سال گذشته یک موفقیت بزرگ را به دست آورده و شاید در آینده ما شاهد این باشیم که اچ ام دی مجوز بخش سلامت را نیز برای حفظ ابزارهای Nokia Health در اختیار بگیرد، اما به هر حال واضح است که برای موفقیت در بازار بهداشت و سلامت دیجیتال، نیاز به تغییراتی در استراتژی Nokia Health است.

نظر شما در مورد صحبت های مدیرعامل نوکیا چیست؟

منبع :
NOKIAMOB

دیدگاه ها

  • Golpesar73 ۲۸/۱۲/۱۳۹۶ :: ۱۶:۳۳
    2 4

    خيلي عرضه گسترده اي نداشتن، اگر بسپرن به بخش موبايل موفق تر ميشه چون مكمل هم هستن، تو تبليغات و بازاريابي و البته ارتباط با خرده فروشي ها اچ ام دي نصف راهو رفته… همين مسيرو لازم نيست بخش سلامت طي كنه، از طرفي محصول شاخصي ندارن تو اون بخش و خيلي چيزاي فانتزي بي خود دارن، در حالي كه ويتينگز يك دستبند هوشمند كامل هم سابقا توليد ميكرد به اسم پالسO2 كه در نوع خودش محصول شاخصي در حد gear band سامسونگ بود…

  • زاغی ۲۸/۱۲/۱۳۹۶ :: ۱۶:۴۰
    12 2

    به خاطر عملکرد وسابقه طلایی دیروز نوکیا امروز شاهد موفقیت hmd هستیم،اگر این برند درنزد مردم جهان باخاطرات خوبی که از نوکیا دارند وجود نداشت واز طرف مردم حمایت نمی شد امروز شاهد این فروش بالا نبودیم شاید اینطور به نظربرسه که فعلاً نوکیا انگار بازار ایران رافراموش کرده چون در ایران فعالیتی نداره و نمایندگی هم نداره،شش سال پیش در شهرهای بزرگ ایران چند نمایندگی اصلی نوکیا وجودداشت ولی حالا یه دونه نمایندگی و فروشگاه حضوری هم نداره که کسی بتونه مراجعه کنه

  • محمد ۲۸/۱۲/۱۳۹۶ :: ۲۱:۵۴
    8 11

    همش تبلیغاتیه . … خبرها همش تبلیغاتیه

  • nokia ۰۳/۰۱/۱۳۹۷ :: ۱۷:۱۳
    3 1

    آفرین به هر دو اما هنوز کم هست.سیستم عامل هم بده خوبه.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد اعتماد الکترونیکی

خرید حضوری

ساماندهی

logo-samandehi