HMD به دنبال ساده سازی و بهبود شیوه نامگذاری گوشی های هوشمند نوکیا است

HMD logo green

نوکیا در سال ۲۰۱۷ پس از سال ها دوری از بازار گوشی های موبایل، تحت مدیریت جدید شرکت فنلاندی HMD Global دوباره به این بازار بازگشت. اکنون که نزدیک به سه سال از احیای مجدد نام نوکیا می گذرد و تعداد زیادی گوشی هوشمند توسط این شرکت به بازار ارائه شده، بحث نامگذاری دستگاه ها نیاز به توجه بیشتری پیدا کرده است و حالا HMD نیز این موضوع حساس را درک کرده و به دنبال بهبود آن است.

تغییرات در نامگذاری دستگاه ها

در یک مصاحبه با Gadgets360، مدیر HMD Global برای برنامه ریزی کلی نمونه کارها و محصولات این شرکت، یعنی Pranav Shroff چیزهای جالبی در مورد مجموعه دستگاه های نوکیا، نامگذاری آنها، چالش ها و برنامه های آینده آنها برای ساده تر و مختصرتر ساختن محصولات را به اشتراک گذاشته است.

وقتی از او پرسیده شد که آیا استراتژی معرفی دستگاه های مشابه متعدد برای پر کردن هر بازه قیمتی کارآمد بوده، آقای Shroff توضیح داد که مجموعه محصولات ۲۰۱۷ کاملا واضح و ساده شامل نوکیا ۳، ۵، ۶ و ۸ بود، در حالی که در سال ۲۰۱۸ استراتژی آنها، ساخت یک گوشی نوکیا برای همه بوده است. اما او اقرار می کند که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ با ارائه مدل های “پلاس” همه چیز از مسیر خود خارج شد، اما مساله دیگری هم وجود داشت که دستگاه های قدیمی تر تخفیفاتی دریافت کردند که آنها را به انتخاب خوبی نسبت به دستگاه های جدیدا معرفی شده تبدیل می کرد، و در نهایت موجب ایجاد رقابت در داخل خانه شد.

برای مثال، رویکرد اولیه آقای Shroff این بود که زمانی که یک نوکیا ۳ جدید معرفی شد، نسخه قدیمی کنار گذاشته شود، اما این برنامه در عمل درست به کار گرفته نشد و مصرف کنندگان متوجه نمی شدند که یک نسل جدید وجود دارد، و این چیزی است که HMD روی آن کار می کند.

در مورد آینده، او اظهار داشت که هدف آنها ساده تر ساختن ترتیب محصولات، کاهش و یا به طور کامل حذف دستگاه های “پلاس” و بازگرداندن سادگی در نامگذاری تا حد ممکن است.

در رابطه با معرفی گوشی نوکيا ۹ PureView در هند، این مقام گفته است که عرضه این دستگاه به دليل اولويت بندی بازار، به تعويق افتاده است که پیش از این نیز برخی شایعات آن را ادعا کرده بودند. وی گفت که کمتر از ۱ درصد مصرف کنندگان دستگاه هایی که بالاتر از ۳۰،۰۰۰ روپیه قیمت دارند را خریداری می کنند، بنابراین این شرکت تصمیم گرفته است که دستگاه های مقرون به صرفه مانند نوکیا ۲٫۲، ۳٫۲ و ۴٫۲ را در اولویت قرار دهد. او همچنین تایید کرد که آنها قطعا نوکیا ۹ PureView را به این بازار خواهند آورد، بنابراین تنها مساله زمان ارائه این پرچمدار در هند است.

بدون شک با بالا رفتن تعداد گوشی های هوشمند نوکیا، اسامی آنها در ماه های اخیر کمی گیج کننده شده و شنیدن این خیر که HMD این موضوع را درک کرده و به دنبال راه حل برای آن است، خبر بسیار خوبی به شمار می آید و ما می توانیم امیدوار باشیم در آینده ای نزدیک نامگذاری دستگاه های این شرکت با دقت بیشتری انجام شوند.

منبع :
NOKIAMOB

دیدگاه ها

  • 7plus ۲۱/۰۳/۱۳۹۸ :: ۲۰:۰۰

    بالاخره HMD اشتباه خودس را پذیرفت.
    کاری که اگر نوکیا سالها قبل در مورد سیمبین انجام میداد قطعا غول موبایل جهان میشد

  • حسين ۲۲/۰۳/۱۳۹۸ :: ۱۱:۱۷

    بهترين نام گذاري رو سري لوميا داشت…
    رقم اول رده گوشي رو معلوم ميكرد و رقماي بعدي ام نسل و بروزرساني مدل

    خيلي ساده و مشخص…

    باز hmd خوبه، احمقانه ترين نامگذاري ها كه موجب نابودي شركت اشونم شد ماله htc بود و بعدم ال جي

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *