ثبت نام

اچ ام دی با جذب سرمایه گذاران جدید به رشد کسب و کار گوشی های نوکیا سرعت می بخشد

HMD-Global-stock-photo-feat

شرکت HMD Global به عنوان تولید کننده گوشی های نوکیا، دو سرمایه گذار جدید یافته که قرار است با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلار یا ۸۵ میلیون یورویی آنها، رشد این شرکت فنلاندی تسریع یابد. این سرمایه گذاران جدید عبارتند از DMJ Asia Investment Opportunity و شرکت شناخته شده و معروف FIH Mobile که یکی از شرکت های تابعه فاکسکان محسوب می شود.

لازم به توضیح است که نوکیا دیگر به طور مستقیم گوشی موبایل تولید نمی کند و این شرکت در سال ۲۰۱۶، اقدام به تاسیس یک ماشین محرک کسب و کار مستقل جدید به نام اچ ام دی گلوبال کرد که وظیفه آنها، توسعه گوشی های هوشمند و ساده نوکیا بوده و شرکت تابعه فاکسکان، یعنی FIH Mobile مسئول تولید دستگاه ها است. در ماه دسامبر، اچ ام دی اولین سال از قرارداد ۱۰ ساله خود را با شش گوشی هوشمند و پنج گوشی ساده به پایان رساند و اعلام کرد که این شرکت موفق شده ۷۰ میلیون گوشی نوکیا را به بازار عرضه کند. آنها در ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل (MWC) پنج گوشی جدید دیگر را نیز معرفی کردند.

طبق بیانیه ای که توسط این شرکت منتشر شده است، این ۱۰۰ میلیون دلار هم اکنون یک سرمایه گذاری خوب برای “سرمایه گذاری های استراتژیک” به منظور بزرگ کردن کسب و کار خود و ” گسترش تهاجمی” گوشی های هوشمند نوکیا در سال ۲۰۱۸ و بعد از آن است.

فلورین سیچ، مدیرعامل اچ ام دی گلوبال اظهار داشته است:

هدف ما ارائه گوشی های هوشمند عالی است که طرفداران ما را خوشحال کند، در حالی که به نشانه ها و ریشه های فنلاندی خود و نشانه هایی که برند نوکیا همیشه به واسطه آنها شناخته می شده، پایبند باشیم. ما قصد داریم در میان برترین سازندگان گوشی های هوشمند در سطح جهان قرار بگیریم و موفقیتی که تا به امروز داشته ایم، به ما این اعتماد به نفس را داده که به این روند صعودی رشد در سال ۲۰۱۸ و پس از آن امیدوار باشیم.

اچ ام دی گلوبال در گزارش سال مالی ۲۰۱۷ درآمد خود را ۱٫۸ میلیارد یورو (۲٫۱۳ میلیارد دلار) عنوان کرده، هر چند که هزینه های عملیاتی آنها حدود ۶۵ میلیون یورو (۷۷ میلیون دلار) بوده است. از موارد جالب دیگری که آن اشاره شده این است که دو سوم مشتریان نوکیا را جوانان زیر ۳۵ سال تشکیل داده اند و سایت رسمی گوشی های نوکیا از ژانویه سال ۲۰۱۷ توسط ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده بازدید شده است. با این حال، اوایل سال جاری میلادی یک تحلیلگر در Counterpoint Research اطلاعات امیدوار کننده ای ارائه داد و خاطر نشان کرد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ گوشی های هوشمند نوکیا بیش از گوشی های HTC، سونی، گوگل، وان پلاس، لنوو و بسیاری از مارک های دیگر فروش داشته اند.

تمام آمارها تا به امروز نشان می دهند که برند نوکیا همچنان جذابیت خود را در میان طیف گسترده ای از جامعه حفظ کرده است و هنوز افراد زیادی هستند که نسبت به خرید محصولات این شرکت اشتیاق دارند. نوکیا همچنین یکی از معدود برندهایی است که در برنامه بتا اندروید P که اخیرا توسط گوگل معرفی شده نیز حضور دارد.

مطمئنا مشاهده نتیجه مسیری که اچ ام دی در پیش گرفته جالب خواهد بود، چرا که آنها با ایجاد پایه هایی مستحکم و استوار در حال ترویج دوباره‌ی نام نوکیا در میان مردم جهان هستند؛ برندی که ۱۰ سال پیش، پس از حکمرانی بر دنیای موبایل با افول مواجه شد.

نظر شما در مورد آینده کسب و کار اچ ام دی چیست؟

منبع :
VENTUREBEAT

دیدگاه ها

  • Nokia ۰۱/۰۳/۱۳۹۷ :: ۰۰:۴۱
    3 0

    تا دنیا دنیاست نوکیا پابرجاست
    همگی دوستان بگن آمیییییییییییییییییین

  • Reza ۳۱/۰۲/۱۳۹۷ :: ۱۹:۰۲
    1 1

    آپدیت ماه می برای نوکیا ۳ منتشر شد.
    این آپدیت ۹۷/۶ مگابایت حجم داره و تنها شامل آپدیت امنیتی گوگل هست و هیچ تغییرات دیگری رو به وجود نمیاره

    بدون فیلترشکن و بدون غیرفعال کردن خدمات گوگل قابل دریافت هست.

    • امیر زمانی ۳۱/۰۲/۱۳۹۷ :: ۲۰:۵۷
      0 0

      ممنون دوست عزیز. بزودی خبرش منتشر میشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد اعتماد الکترونیکی

خرید حضوری

ساماندهی

logo-samandehi