ثبت نام

مصاحبه با آلبرتو مترون، نایب رئیس شرکت اچ ام دی در شرق اروپا

آلبرتو مَترون که در حال حاضر سِمَت نایب رئیس شرکت اچ ام دی گلوبال در شرق اروپا را اختیار دارد، یکی از افراد کهنه کار و قدیمی شرکت نوکیا محسوب می شود که تجربه زیادی در کسب و کار موبایل دارد. به تازگی وب سایت Nokiamob مصاحبه ای با وی انجام داده که صحبت های جالبی در آن صورت گرفته است. در ادامه با مای نوکیا همراه باشید.

آلبرتو مترون در سال ۱۹۹۱ در نوکیا شروع به کار کرد و تا زمانی که بخش دستگاه ها و خدمات این شرکت به مایکروسافت فروخته شد، در این شرکت حضور داشت. او سپس کار خود را در مایکروسافت ادامه داد و اکنون دوباره با حضور در اچ ام دی گلوبال، برای برند نوکیا مشغول کار است. اگر می خواهید درباره مترون بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم به پروفایل LinkedIn وی مراجعه کنید، اما در همین حد بدانید که آقای مترون واقعا یک فرد دوست داشتنی است که در این مصاحبه یک ساعته از ارتباط با او لذت بردیم.

بخش های مهم این مصاحبه را در ادامه مشاهده می کنید:

  • در این مصاحبه آقای مترون گفت که سال اول در اچ ام دی بسیار جالب و در عین حال بسیار دشوار بود. او سفر زیادی کرده و مشتاقانه منتظر تعطیلات کریسمس بوده است. اولین مشکل برای اچ ام دی این بود که ببیند واکنش و بازخورد بازار به نوکیا چگونه است و خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفت. او اظهار داشت که بازار تغییر کرده و بازار اندروید بسیار رقابتی است، اما نوکیا در این بازار در مسیر درستی قرار دارد. حواس اچ ام دی واقعا به واکنش بازار جمع است و بر اساس فعالیت های مشتریان و بازار، کسب و کار خود را شکل می دهد.
  • هنگامی که از مترون پرسیده شد که او چه مقدار از روحیات نوکیا را با خود به اچ ام دی آورده، او گفت که بیشتر دانش و تجربیاتش که در طول تمام این سال ها در نوکیا و مایکروسافت به دست آورده هنوز هم با او است، اما زمان تغییر کرده و برای ارتقای برند نوکیا، نیاز است که همه یک رویکرد متفاوت را در پیش بگیرند، از نسل جوان گرفته تا افراد مسن تر در حال حاضر مسئول این کسب و کار خاص هستند و اچ ام دی نیز نیاز به جوانان جدید برای کمک به بازنگری راهبرد رویکرد به آنها دارد.
  • او همچنین توضیح داد که اچ ام دی اساسا بازار محور است، به طوری که آنها بیشتر به بازارهایی که در آن نام تجاری نوکیا بیشتر به رسمیت شناخته می شود اهمیت می دهند. اما، این بدان معنا نیست که سایر بازارها، یا بازارهای کوچکتر مورد توجه قرار نگیرند. بازاریابی در این مناطق به روش متفاوتی انجام می گیرد. بزرگترین بازارها برای اچ ام دی هند، چین و آفریقا است، جایی که نوکیا هنوز یک برند قدرتمند است و گوشی های ساده نوکیا نیز به خوبی به رسمیت شناخته می شوند. مترون همچنین اظهار داشت که اچ ام دی هنوز هم به گوشی های موبایل ساده توجه ویژه ای دارد و این بخش از صنعت موبایل را رها نخواهد کرد. آنها از توسعه شبکه های موبایل پیروی می کنند، که اشاره به شبکه محبوب تر ۴G برای گوشی های ساده دارد (نسخه ۴G نوکیا ۳۳۱۰).
  • آقای مترون خیلی در مورد دستگاه های جدید اظهار نظر کرد، اما گفت که اچ ام دی کمی برای کریسمس استراحت خواهد کرد و برای ۲۰۱۸ آماده خواهد شد، که برای ما جالب خواهد بود. او خاطر نشان کرد که طراحان طراحان و پرسنل بخش تحقیق و توسعه در حال کار برای آوردن وسایل جدید به زندگی و بسیاری از چیزهای جالب که در آینده خواهیم دید، هستند. او تأیید کرد که اچ ام دی در حال طراحی دستگاه های جدید و توسعه فناوری های جدید است. شرکت FIH مسئول تولید دستگاه ها است، اما همچنین اچ ام دی را در مورد چگونگی ساده تر ساختن فرآیند تولید و انجام تست فناوری ها و دستگاه های جدید مشورت می دهد. نوکیا نیز شامل این موضوع می شود، اما در حال حاضر نوکیا نسبت به دستگاه ها بیشتر روی نام تجاری خود توجه دارد. همچنین از او پرسیدیم که آیا آنها در حال برنامه ریزی برای همکاری عمیق تر با Nokia health هستند، که پاسخ داد آنها با یکدیگر همکاری می کنند، اما نمی تواند در مورد تمام معاملات اظهار نظر کند. او اشاره کرد که اچ ام دی با گوگل همکاری نزدیکی دارد و برخی از فناوری ها را با آنها توسعه می دهد.
  • ما به طور خلاصه ویندوز فون را ذکر کردیم و زمانی که گفتیم این سیستم عامل یک مسیر اشتباه برای نوکیا بود، او موافق نبود و گفت که ویندوز فون واقعا محصول خوبی بود. البته ما نیز به نوعی با او موافق هستیم، زیرا در ابتدا ویندوز فون عالی بود اما با به روز رسانی های بعدی به سمت بدتر شدن پیش رفت و در نهایت توسط مایکروسافت پشتیبانی نشد. دستگاه های نوکیا لومیا، به ویژه ۹۲۰ و ۱۵۲۰، در حقیقت قطعه های شگفت انگیزی از سخت افزار بودند.
  • اچ ام دی در حال حاضر روی سال ۲۰۱۸ متمرکز شده و سال جاری می تواند راستای استراتژی بازار ۲۰۱۹ را به آنها نشان بدهد. اچ ام دی در حال برنامه ریزی برای آوردن برند نوکیا در میان پنج شرکت تولید کننده برتر گوشی موبایل است و قطعا در آینده ما چیزهای بیشتری از اچ ام دی و نوکیا خواهیم دید. هنگامی که در مورد نمایشگاه CES سوال شد، آقای مترون گفت که اچ ام دی در آنجا حضور خواهد داشت تا با مشتریان و شرکای خود در ایالات متحده دیدار داشته باشد، ولی اچ ام دی دستگاهی را در آنجا به نمایش نخواهد گذاشت، اما Nokia Health نیز با گوشی های نوکیا در نمایشگاه حضور دارد.
  • در پایان، ما درباره حضور دستگاه های نوکیا در بازار و کانال های بازاریابی مختلف صحبت کردیم. از آنجا که تنها یک سال از شروع فروش دستگاه های نوکیا توسط اچ ام دی می گذرد، آنها از تمام ظرفیت کانال های بازاریابی مختلف استفاده نکرده اند اما در سال های آینده سرمایه گذاری بیشتری می کنند و در کانال های مختلف (فروشگاه های اینترنتی، مغازه ها، اپراتورها) حضور بیشتری خواهند داشت.
  • ما گفتگوی خود را با بحث در مورد Bothie و معنای آن پایان دادیم. اقای مترون گفت که او از این قابلیت استفاده می کند و آن یک روش عالی برای بیان خود و آنچه که شما را وادار به گرفتن سلفی می کند است. او همچنین همکاران و خانواده خود را تشویق می کند تا به جای سلفی، بیشتر بوثی بگیرند و این واژه را گسترش دهند و به نوعی مُبَلِغ بوثی باشند.

با توجه به اظهارات آلبرتو مترون، می توان گفت که اچ ام دی آینده ای روشن در پیش دارد، حداقل در شرق اروپا. صحبت های او نشان می دهد که این شرکت به طور جدی به بازار قدم گذاشته و تمام تلاش خود را برای بالا بردن جایگاه نوکیا در بازار به کار خواهد بست.

نظر شما در مورد صحبت های آلبرتو مترون چیست؟

منبع :
NOKIAMOB

دیدگاه ها

  • Mohammad karimkha ۱۹/۱۰/۱۳۹۶ :: ۰۰:۰۲
    3 2

    حتی اگر اچ ام دی محصولاتی بهتر از نوکیا
    های سابق بسازه، تا زمانی که خود نوکیا
    مستقیما تو طراحی و ساخت دخالت نکنه
    حس نوکیا داشتن رو ندارم،

  • یه ادم بدبخت ۲۲/۱۰/۱۳۹۶ :: ۱۶:۰۵
    0 0

    اچ ام دی کیلو چند دادا خود نوکیاست
    منکه باور ندارم یک شرکت یک شبه درست
    بشه ۶ ماه نشده ایقدر پول برای خرید حق
    نام بتواند بپردازه و تازه کنار ساختمان اصلی
    نوکیا در فنلاند مقرش باشه که ساختمانش
    متعلق به خود نوکیاست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *