ثبت نام

سهم ۱٫۱ درصدی نوکیا از بازار گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه اول ۲۰۱۸

nokia-8-sirocco-front

به تازگی موسسه آمارگیری معتبر Counterpoint Research آمار جدیدی در مورد عملکرد دستگاه های نوکیا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ را به اشتراک گذاشته است. در ادامه با مای نوکیا همراه باشید.

بر اساس آخرین آمار، به طور کلی در سال ۲۰۱۸، بازار گوشی های هوشمند کاهش ۳ درصدی داشته و ۳۶۰ میلیون گوشی هوشمند در بازار عرضه شده است. جایگاه نخست در دنیا، با ۲۱٫۷ درصد سهم به سامسونگ تعلق دارد و پس از آن اپل با ۱۴٫۵ درصد قرار گرفته است و در نهایت هواوی نیز با سهم ۱۰٫۹ درصدی در جایگاه سوم نشسته است. بر اساس گزارش جهانی Counterpoint برای سه ماهه اول ۲۰۱۸، شرکت های نوکیا (اچ ام دی)، iTel، شیائومی، تکنو، وان پلاس و هواوی، در سه ماهه اول امسال سریعترین رشد را داشته اند.

لازم به توضیح است که Counterpoint هنوز در مرحله نهایی کردن آمار و ارقام سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ است، اما آنها سهم بازار جهانی نوکیا را به صورت دسته بندی شده با وب سایت Nokiamob به اشتراک گذاشته اند. طبق این آمار، در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، اچ ام دی موفق شده سهم بازار گوشی های هوشمند خود را از ۱ درصد به ۱٫۱ درصد افزایش دهد، اما سهم بازار گوشی های ساده این شرکت از ۱۵٫۱ درصد به ۱۴٫۳ درصد کاهش یافته است. در مجموع، سهم بازار دستگاه های اچ ام دی (گوشی های هوشمند و ساده) از ۴/۴ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۴/۳۵ درصد کاهش یافته است.

Counterpoint Research توضیح داده است:

نوکیا (اچ ام دی) در جریان رویداد ۲۰۱۸ MWC در بارسلونا خانواده گوشی های هوشمند خود را با مجموعه جدیدی از گوشی ها از جمله نوکیا ۱، نوکیا ۶٫۱، نوکیا ۷ پلاس و نوکیا ۸ سیروکو گسترش داد. کانال فروش اولیه توسعه یافته برای فروش گوشی های ساده‌ی آنها، یک پایه محکم برای فروش گوشی های هوشمند را برای آنها فراهم کرده است. این دستگاه ها در جریان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به بازار راه پیدا کرده اند، از این رو احتمالا در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ روی سهم بازار این شرکت تاثیر خواهند گذاشت. مصرف کنندگان در بازارهای کلیدی نوکیا مانند هند، اندونزی، ویتنام و دیگر کشورهای خاورمیانه هنوز در حال دریافت دستگاه های تازه معرفی شده هستند. از این رو، ما می توانیم منتظر بالا رفتن میزان فروش گوشی های هوشمند این شرکت در سه ماهه بعدی سال باشیم.

انتظار می رود که گوشی های جدید اچ ام دی، یعنی نوکیا ۱، ۶٫۱، ۷ پلاس، ۸ سیروکو و ۸۱۱۰ ۴G، در طول این سه ماهه (سه ماهه دوم ۲۰۱۸)، یعنی زمانی که باید این گوشی ها به صوزت گسترده و جهانی در دسترس مشتریان قرار بگیرند، بر آمار فروش این شرکت تأثیر بگذارد. به طور کلی، به نظر می رسد سهم بازار گوشی های هوشمند و ساده پایدار بوده است. یکی از دلایل این موضوع این بوده که سه ماهه اول همیشه بدترین دوره (به استثنای چین) برای وسایل الکترونیکی مصرفی است و همچنین در این دوره، دستگاه های جدید نوکیا به طور کامل در بازار در دسترس نبوده اند. بنابراین انتظار داریم در سه ماهه بعدی سال، شاهد بالا رفتن میزان سهم نوکیا در بازار باشیم.

منبع :
NOKIAMOB

دیدگاه ها

  • محمد رضا ۱۳/۰۲/۱۳۹۷ :: ۲۲:۳۹
    3 0

    یه زمانی پادشاهی میکرد نوکیا… اعصابم خیلی خورد میشه وقتی این امار و ارقام رو میبینم

  • amir ۱۴/۰۲/۱۳۹۷ :: ۰۰:۴۱
    0 1

    بااین سیستمی که دارتچن ادارش میکنن نهایتاهمون سه درصد سهم مایکروسافت نصیبش بشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *