ثبت نام

اچ ام دی علامت های تجاری PureDisplay و Face unlock را ثبت کرد

nokia-hmd-global-logo-01

اخیرا یک خبر بسیار خوشحال کننده منتشر شد که نشان می داد شرکت HMD Global اکنون صاحب علامت تجاری PureView نوکیا که قبلا به عنوان بخشی از معامله دستگاه ها و خدمات در سال ۲۰۱۳/۲۰۱۴ به مایکروسافت فروخته شده بود، شده است. ما به طور مرتب اطلاعات مربوط به علائم تجاری و طرح های جدید اچ ام دی که در اتحادیه اروپا ثبت و محافظت می شوند را اطلاع رسانی می کنیم، اما EUIPO تنها علائم تجاری و طرح های ثبت شده تحت پروفایل HMD را نشان می دهد، در حالی که مواردی با وضعیت “درخواست تحت بررسی” در آن نشان داده نمی شوند.

به لطف TMView اکنون ما مطلع شده ایم که اچ ام دی چند نشان تجاری دیگر را نیز برای حفاظت در داخل اتحادیه اروپا و خارج از آن، ارسال کرده است. این علائم تجاری جدید PureDisplay و Face Unlock هستند. علامت تجاری دیگری که قبلا در WIPO (سازمان مالکیت معنوی جهانی) ثبت شده بود نیز Dual-sight است. اچ ام دی برای اولین بار از Dual-sight در گوشی نوکیا ۸ خود استفاده کرد. کاربرد این ویژگی استفاده همزمان از دوربین جلو و عقب دستگاه در ثبت تصاویر و ویدیوها است.

اما مهمترین و احتمالا جالب ترین نشان تجاری اچ ام دی می رسیم. PureDisplay در تاریخ ۱۰ اکتبر ارسال شده و تحت شماره کلاس ۹ قرار می گیرد که می تواند در این دسته از دستگاه ها/خدمات مورد استفاده قرار گیرد: گوشی های موبایل؛ گوشی های هوشمند؛ تبلت ها؛ پخش کننده های رسانه ای دستی؛ نمایشگر برای گوشی های هوشمند؛ نمایشگر برای گوشی های موبایل؛ نمایشگر برای تبلت ها؛ نمایشگر برای پخش کننده های رسانه ای دستی؛ صفحه نمایش های لمسی؛ نمایشگرهای دیود نور افشان (LED)؛ تجهیزات ضبط؛ انتقال و یا تکثیر صدا و یا تصاویر.

علامت تجاری Face unlock نیز در تاریخ ۱۶ آوریل سال جاری تحت همان شماره کلاس ۹ ارسال شده و برای کالاها و خدمات زیر قابل استفاده خواهد بود: تجهیزات ارتباطی؛ دستگاه های صوتی/تصویری و عکاسی؛ کامپیوترها و سخت افزار کامپیوتر؛ دوربین ها [عکاسی]؛ دوربین های فیلمبرداری؛ نرم افزار؛ نرم افزار قابل دانلود؛ نرم افزار بازی کامپیوتر؛ نرم افزار کاربردی کامپیوتر؛ نرم افزار کاربردی کامپیوتر برای تلفن های همراه؛ گوشی های موبایل؛ برنامه های قابل دانلود برای استفاده با دستگاه های موبایل. شاید اچ ام دی منتظر این بوده تا این نشان تجاری به نام این شرکت ثبت شود و سپس این ویژگی را که برای گوشی های خود وعده داده بود عرضه کند.

در اختیار داشتن یک نشان تجاری بدون استفاده از آن روی یک دستگاه نمی تواند معنای زیادی داشته باشد. همان طور که گفتیم شاید PureDisplay یکی از موارد جذاب در این لیست باشد که تا حد زیادی ما را به یاد PureMotion می اندازد. چند سال پیش نوکیا صفحه نمایش گوشی لومیا ۹۲۰ را PureMotion HD+ نامیده بود که به واسطه استفاده از این تکنولوژی، کیفیت تصویر بی نظیری را برای کاربر به ارمغان می آورد. امروزه، بسیاری از شرکت ها نام خاصی را برای صفحه نمایش گوشی های خود، از قبیل نمایش “Infinity display” و غیره انتخاب می کنند. بنابراین استفاده HMD از یک نام جذاب نیز می تواند خوب است، اما به شرط این که نمایشگر دارای ویژگی های خاصی باشد.

همچنین PureView نیز یک علامت تجاری بسیار مهم است و ما واقعا هیجان زده هستیم که ببینم اچ ام دی قصد دارد با آن چه کاری انجام دهد. در بخش طراحی، آخرین طراحی اچ ام دی که به EUIPO ارسال شده در تاریخ ۹ آگوست سال جاری، یعنی ۲۰ روز پیش بوده است. هیچ اطلاعات دیگری در مورد طراحی مشخص نشده است.

سایر علائم تجاری اچ ام دی شامل “HMD Global”، “Asha”، “Tarmo”، “Xpress-On” و “PureView” هستند.

این نشان های تجاری جدید شاید نویدبخش از راه رسیدن یک پرچمدار تمام عیار در نمایشگاه IFA 2018 باشد که در چند روز آینده برگزار خواهد شد. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم فنلاندی ها چه برنامه هایی برای این دستاوردهای خود خواهند داشت.

منبع :
NOKIAMOB

دیدگاه ها

  • پرهام ۰۸/۰۶/۱۳۹۷ :: ۰۰:۳۰
    0 0

    تو ایفا غیر ممکنه چون کنفرانسی نداره hmd

  • زاغی ۰۷/۰۶/۱۳۹۷ :: ۱۲:۲۵
    5 0

    ازنسخه جدید مرورگر بی نقص نوکیااکسپرس که قبلا برای گوشی های خاطره انگیز نوکیا ارائه میشد،درقالب بروزرسانی های جدید برای نسخه های قدیمی،هیچ خبری نیست؟ یادآن مرورگر‎ NOKIA EXPRESS BROWSER ‎‏ بخیر واقعاکه عالی بود!

  • Bashir Kalhore ۰۷/۰۶/۱۳۹۷ :: ۱۲:۲۱
    1 0

    چه شکلی ۹ اکتبر میشه ۲۰ روز پیش!؟؟!؟؟
    ۹ اکتبر هنوز نرسیده

    • امیر زمانی ۰۷/۰۶/۱۳۹۷ :: ۱۲:۵۰
      0 0

      سلام
      اشتباه نوشته شده بود، اگوست درست هستش، ممنون بابت اطلاع رسانی

  • e ۰۷/۰۶/۱۳۹۷ :: ۱۲:۰۶
    9 0

    نوکیا نشون داد این آمریکایی ها آنچنان هم که میگن تو تجارت قوی نیستن.
    قراردادی رو با مایکروسافت خائن بست که مجددا خودشو احیا بکنه.
    تمام اینا رو قبلا پیش بینی کرده بودم.
    اچ ام دی یه بهانه بود برای بازپس گیری تمامی سرمایه هایی که نوکیا با تلاش و کوشش و تحقیق به دست آورده بود.

    الان اگه مایکروسافت نوکیا رو به اون روز نمی انداخت شاهد ثبت اختراعات عالی دیگه ای هم بودیم نمونش گوشی های آب گریز که هیچ وقت تکمیل نشد و درمقابل تکنولوژی IP68 که سونی استفاده کرد قرار میگرفت و خیلی بهتر بود.
    پیورویو،پیورموشن و شارژ بی سیم اینا همش مال نوکیا بود اونم سال ۲۰۱۲ که سامسونگ و اپل تازه سال ۲۰۱۷ روی گوشی های خودشون گذاشتن.

  • e ۰۷/۰۶/۱۳۹۷ :: ۱۱:۵۸
    7 0

    خیلی عالیه برند پیور واقعا ابهت خاصی داری،و واقعا یه اسم صرفا فقط زیبا در قامت یه قابلیت معمولی نیست.
    پیورموشن اچ دی پلاس به همراه کلیر بلک واقعا یکی از بهترین صفحه نمایش های زمان خودش بود،فقط به افزایش شدت روشنایی برای زیر نور آفتاب بسنده نکرد و همون سال با ۹۲۰ رتینا دیسپلی رو زیر پا گذاشت.
    دوم نرخ پاسخ دهی پیکسل عالیش بود.
    سوم قابلیت سوپر سنسیتیو تاچ که قابلیت کار با دستکش رو فراهم کرد به همراه قابلیتی برای خاموش روشن کردنش.
    حالا گویا اسمش شده پیور دیسپلی که عالی ترم شده.
    تازه یه تصویر جدید از نوکیا ۹ لو رفته از منبع معتبر.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد اعتماد الکترونیکی

خرید حضوری

ساماندهی

logo-samandehi